piątek, 10 czerwca 2016

Death Note-może tego nie wiedziałeś...

Ohayo minna!
*na samym początku chciałabym przypomnieć, że macie możliwość zadawania mi pytań do Q&A (musi ich być min. 10) pytania piszcie w komentarzach*
Dzisiaj przychodzę do Was z postem poświęconym anime Death Note. Ja osobiście nie skończyłam tego oglądać. Dlaczego? A dlatego, że dowiedziałam się, że L umrze... może to głupie ale tak się stało...Można wywnioskować, że L jest moją ulubioną postacią. Możecie mi pospoilerować w komentarzach może wrócę do oglądania. Ale nie o tym dzisiaj. Chciałabym Wam dzisiaj przedstawić kilka ciekawostek i może przy okazji się czegoś dowiecie.
*pisząc tego posta wspieram się wieloma stronkami*

Na początek może czym mniej, więcej jest Death Note?
Sam tytuł oznacza notatnik śmierci, czyli dokładnie to, o czym jest anime. Piszesz czyjeś imię, 40 sekund...BUM! Ta osoba umarła... (ale to w dużym skrócie).
1. Pseudonim Light'a-Kira pochodzi od angielskiego ''killer''.
2. Na samym początku anime pojawiają się śledczy rozmawiający z L. Ich nazwiska to tak naprawdę nazwiska sławnych piłkarzy krajów, z których pochodzili.
3. Może to, aż takie ciekawe nie jest ale symbol ''L'' jest zapisywany czcionką ''Old English MT'' lub ''Cloister Black''.
4. L kuca, gdyż to zwiększa jego zdolność dedukcji o 40%
5. Sylwetka Light'a jest często przedstawiana w formie krzyża. Między innym na 12 i ostatniej okładce mangi oraz w openingu.

6. ''Light Yagami'' oznacza ''Noc Boga'' i zostało to wybrane przez Obę spośród wielu propozycji.
7. Być może ale, Near jest albinosem (nie oglądałam do końca ale trochę postaci znam). Skąd ta teoria? No może na przykład stąd:
-nie patrzy w oczy osoby, z którą rozmawia (Matko! Ja też tak mam!)
-ma bardzo jasną skórę i włosy
-raczej nie był pokazany na słońcu
8. W anime zostało tylko wspomniane o współpracy L'a z Naomi. Istnieje natomiast spin off, który skupia się tylko na tej współpracy.
9. L potrafi mówić w wielu językach:
-angielski
-japoński
-włoski
-francuski
i prawdopodobnie wiele więcej
10. L wykazuje wiele objawów nadczynności tarczycy lub choroby Gravesa-Basedowa. Pacjenci mają bardzo podwyższony metabolizm z powodu nadprodukcji hormonów tarczycy. Potwierdza to fakt, że L może zjeść ogromne ilości słodyczy i ma lekko wyłupiaste oczy.
11.W 1973 roku Shigeru Mizuki wydał jedno-rozdziałową mangę o tytule "Fushigi na Techou",która opowiadała o zeszycie posiadającym moc zabijania.Tak samo jak w Death Note,wystarczyło w nim wpisać imię ofiary. Czyżby Oba zainteresował się tą mangą i na jej podstawie stworzył Death Note?
12. Autor stworzył najpierw taką jakby ''próbę'', która miała na celu sprawdzić czy seria się przyjmie. Głównym bohaterem był Taro Kagami (czyż to nie jest podobne do Yagami?). Chłopak znalazł notatnik nie wiedząc, że ma moc zabijania. Zaczął opisywać w nim swoje szkolne życie, przy okazji używając nazwisk swoich kolegów. Ryuk, widząc żal chłopca, podarował mu gumkę, dzięki której mógł wymazać nazwiska i tym samym wskrzesić kolegów.

13. L, Misa oraz Light lub postacie uderzająco podobne pojawiają się na krótko w jednym z odcinków ''Full Metal Panic! The Second Raid''.
14. Tsugumi Oba stwierdził, że L jest najmądrzejszą postacią z Death Note. Przewyższa inteligencją Light'a, czy nawet jego własnego następcę-Near'a.
15. Według tomiku specjalnego, zawierającego różne ciekawostki na temat tego anime, Misa popełniła samobójstwo 14.02.2011r. Czy to przypadek, że akurat w walentynki?
16. Anime Death Note okazało się zbyt kontrowersyjne i na przykład w Chinach, zostało całkowicie zakazane. Wzięło się to stąd, że wiele dzieci zaczęło kupować swoje własne notatniki i zapisywały tam nazwiska osób, których nienawidzą, a nawet nauczycieli.
17. Zawarte w Death Note morderstwo zostało zainspirowane rozwiązaną już sprawą w Belgii. Seryjny morderca zostawił na miejscu zbrodni kartki z napisem ''Watashi wa Kira dess'' co oznacza ''Jestem Kirą''.
18. W pierwowzorze L miał być ojcem, a dziećmi miał być Near i Mello. Ja w takim razie pytam. Kto miał być matką? Naomi?
19. Być może, że bezimienny shinigami, stworzony na potrzeby filmów, był reinkarnacją Light'a.
20. W pierwszym odcinku Death Nota, notes spada przednią okładką do ziemi, a gdy Light podnosi zeszyt leży przednią okładką do góry. Albo to niedopatrzenie albo ktoś był przed Light'em i podniósł zeszyt, jednak się nim nie zainteresował i odłożył go z powrotem.
Na dzisiaj to tyle. Mam nadzieję, że wpis Wam się spodobał i pamiętajcie o pytaniach do Q&A! Następny wpis (najprawdopodobniej) jeszcze w ten weekend!
Do napisania!
Little Psycho

3 komentarze:

  1. Bardzo fajny post! Muszę przyznać, że nie słyszałam o wszystkich ciekawostkach.
    Co do samego anime... L też był moją ulubioną postacią. (łączę się z Tobą w bólu)
    Gdy umiera, poziom anime spada :/...
    *czy nie zaspoilerowałam komuś anime? Ups*
    Możesz dokończyć. Możesz już do tego nie wracać. To zależy od Ciebie :)
    Btw, naprawdę spodobał mi się ten blog. Będę wpadać ;)
    ~Cass

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa na temat bloga ^.^
      A taki spoiler to nie spoiler XD

      Usuń
  2. Moja koleżanka ostatnio na urodziny dostała od innej ,,life note"

    OdpowiedzUsuń

-Dziękuję za każdy komentarz oraz obserwację. To baardzo motywuje :D
-Zostaw link do swojego bloga! Chętnie wejdę.